Inmiddels vijf dagen weg...het voelt nu als een maand!

12 augustus 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Alle mogelijke voorbereidingen getroffen. Reisadvies boekjes uit het hoofd geleerd. Touroperator Richard geraadpleegd ... nu kan er weinig meer misgaan. We gaan met de trein naar Schiphol voor onze start in Maleisië Kuala Lumpur. Julia (onze dochter)loopt daar stage in het Traders hotel. We zijn welkom in haar appartement in het zogenaamde 'Little India' in Kuala Lumpur ofwel voor de kenners Brickstone. Trein- Schiphol-vlucht-Grab taxi met behulp van Julia alles loopt voorspoedig. Afgezien van een kleine dip de eerste dagen tijdens de lunch valt zelfs de jetlag enorm mee. Ik had geen idee wat ik daarvan verwachten moest. Het is voor mij allemaal de eerste keer dat ik dit mee mag maken. Wat voel ik mij een bevoorrecht mens dat ik zomaar vier maanden met onbetaald verlof kan en mag. De eerste drie weken ben ik samen met Martin, dat vind ik heel erg fijn. Zo kan ik langzaam wennen want ondanks al mijn 'boelkloedigheid' vind ik het ook HEEEEL spannend wat wij en daarna ik gaan doen.

Julia woont in haar appartement momenteel samen met twee aardige jongens  Erin en Patrick die ook stage lopen vanuit Nederland. De Nederlanders hebben een vaste stamcafé waar ze elkaar iedere woensdagavond treffen. Zo leer je snel mensen kennen. Wij huren een kamer bij Julia in het appartement voor de eerste twee nachten. Terwijl Julia aan het werk is trekken wij ons eigen plan in Kuala Lumpur. Een mini Lonely planet leidt ons langs allerlei leuke bijzondere plekjes. Ik kijk mijn ogen echt uit. Wat een smeltkroes van mensen is het hier...Ze hebben allemaal hun eigen wijken. Little India, China town het zakelijke centrum KL CC ofwel Kuala Lumpur city centre. De projectontwikkelaars zetten op ieder stukje grond dat ze kunnen kopen enorme kolossen neer. Authentieke panden maken plaats voor wolkenkrabbers de een nog imposanter dan de ander. Allemaal in de overtreffende trap. Ik ben blij dat ik hier nu nog mag rondlopen en dat er een lijst is van monumenten anders zou iedere stad hetzelfde eruit zien. Kuala Lumpur wil daarin natuurlijk niet achterblijven. Globalisering ten top.