Petronas-Towers

16 augustus 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Gisteren zijn we in het zogenaamde KL CC geweest. Het Kuala Lumpur city centrum. Daar staat de twin-tower van Kuala Lumpur die de trots is van de stad en daar kun je in/ op. De torens zijn 452 meter hoog, ze zijn met elkaar verbonden door een brug. We hebben vorige week woensdag al kaartjes moeten kopen om er in te kunnen. Vandaag is het zover. We mogen om 15.00 uur mee omhoog. We moeten onze rugzakjes inleveren nadat die eerst door een scan zijn gegaan. Zelf worden we ook gescand. Het lijkt de douane wel. We krijgen een rode badge om onze nek en horen vanaf nu bij de groep rood. Per 20 man worden we steeds door een andere security-begeleider verder geleid. Eerst in de lift, naar verdieping 41. We moeten als we daar gekomen zijn direct doorlopen tot de lijn voor de brug verbinding. Daar krijgen we te horen dat we 10 minuten op de brug mogen. Het uitzicht is geweldig, ondanks dat het niet echt helder is kunnen we toch redelijk ver weg kijken. De 10 minuten zijn voorbij en we moeten in een vak wachten tot de volgende groep gearriveerd is ( groep blauw) voor we verder mogen met de lift naar verdieping 86. 15 minuten  mogen we daar blijven om foto 's te maken en rond te kijken. Het uitzicht is mooi en ik ben nog nooit zo hoog in een gebouw geweest. Ik vind vooral de plattegronden van de parken rondom de torens grappig om te bekijken. Ik heb een Indisch stel ...dacht ik op de foto gezet maar het blijken moeder en zoon te zijn. De moeder wil graag met mij op de foto. Zij in haar prachtige zijden Sari en ik in een lange jurk. De man verteld dat hij bij the Swedish company in Singapore wekt en dat ze uit Bangalore uit India afkomstig zijn. Hij maakt samen met zijn moeder een trip door Maleisië. Een leuke spontane kennismaking. Eenmaal weer beneden worden we opgewacht met de foto's die voor het ' green screen' zijn gemaakt; een foto met vuurwerk van ons tweetjes voor de tweeling torens ,met een heus certificaat erbij om te bewijzen dat we ECHT het hoogste gebouw van Kuala Lumpur bezocht hebben. Alles lekker kitch in een schitterende donkerblauwe nep-leren lijst. Eigenlijk vinden we het veel te duur maar het is zo hilarisch dat we ons toch hebben laten strikken. Opzet geslaagd!!! Zo vaak sta je, per slot van rekening, niet op de KL tweeling torens.