Laatste dagen in KL en de terugreis

8 november 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Al met al lig ik vijf dagen in het ziekenhuis. Iedere dag gaat het iets beter maar wat kan een mens zich beroerd voelen. Ik kan me niet herinneren ooit zo beroerd geweest te zijn. Dank zij de goede zorgen van de verplehing gaat het iedere dag een beetje beter. De koorts verdwijnt uit mijn lijf. Het aanvankelijk te scherpe eten dat mij noodzaakt om porridge te nemen begint steeds beter te smaken. De porridge daar ben ik inmiddels wel op uitgekeken. Porridge met kip jreeg ik maar het leek wel karton. Het is het enige dat mijn maag verdraagt en waar ik van opknap. Het staat helemaal onderaan mijn lijstje van kennismakingen met aziatisch eten. Brrrrr zoals ze dat in het ziekenhuis bereiden hoef ik dat nooit meer. Op zondag 5 november mag ik gelukkig weg uit het ziekenhuis. Ik boek een hotel voor de laatste dagen in KL en slaap slaap en eet. Alle energie is op en het enige dat ik wil is naar huis. Ik heb mijn ticket geupgradet van economie naar businessclass. Aangezien ik wil kunnen slapen tijdens de nachtvlucht van KL naar Amsterdam. Ik zie het niet zitten om dat rechtop te moeten doen.

Op woensdagochtend nog een laatste check in het ziekenhuis. Mijn lever moet in de gaten gehouden worden de waarden daarvan zijn niet goed. Eenmaal thuis moet ik daarvoor verder behandeld worden. Ik mag in ieder geval vliegen en tel de uren die mij nog voor mijn vlucht naar huis resten. Ik eet een heerlijk avondmaal in een prachtig traditioneel Maleisisch restaurant samen met Julia die me dit nig graag wilde laten zien en proeven. Het eten is heerlijk maar veel teveel. Mijn maag is er niet groter op geworden. Na het bezoek aan restaurant Bijan halen we de bagage pp in het hotel en reizen doir naar het vliegveld. We hebben een hele nerveuze taxichauffeur die naar blijkt niet zo goed de weg weet. De borden volgend komen we toch waar we zijn moeten. Departures internationaal.

Ik nestel me in de lounge voor businessclass bezoekers en lees wat in mijn e-reader. Heerlijke stoelem prettige verlichting. Fijne ruinte om te zijn. Al snel moet ik naar de gate. Nog een stukje met de trein en dan kan mijn terugreis waar ik zo naar uitgezien heb zijn aanvang nemen. Wat een genot is dat om businessclass te reizen. Ik zit heerlijk, heb lekker de ruimte om me heen. Op de een of andere manier heb ik daar heel veel behoefte aan. Ruimte om me heen. De vliegtuigstoel zit heerlijk, in welke positie hij ook staat. Dat heeft Hella goed ontworpen. Ik krijg een lekker glaasje vers geperst sinassappelsap. Vitamientjes kan ik wel gebruiken. Er wordt een verikkelijk menu uitgedeeld. Ik bekijk de lekkere gerechtjes met spijt. Ik zit nog vol van mijn gezellige avondmaal met Juul.

De stewardess brengt een heerlijk warm badstoffen doekje waarmee je je handen en je gezicht kunt schoonmaken. Ik geniet intens van deze subtiele kleine vormen van aandacht. Ik verkies een klein kopje soep met een kaasplankje voor de nachtelijke maaltijd. Daarna laat ik mijn stoel overgaan in de bedstand en nestel me heerlijk in mijnvliegtuigbedje. De vlucht duurt twaalf uur. Ik heb negen uur geslapen. Nog een film gekeken en dan zijn we op Schiphol.  Daar wacht mij een grote verrassing. Martin haalt me op en hij is niet alleen. Hij heeft mijn lieve vriendin Ellie bij zich. Ik vlieg natuurlijk eerst Martin in zijn armen en ben zo blij hem weer te kunnen knuffelen. Daarna is Ellie aan de beurt die lieve meid heeft de tranen over gaarxwangen lopen. Van geluk zegt ze lachend. Na een voorspoedige terugreis vanaf schophol naar huis ben ik weer thuis. Lieve mensen na alle prachtige avonturen is het ook heerlijk om weer thuis te komen. Allemaal bedankt voor jullie lieve kaartjes en prachtige bloemen. Dat maakt dat ik me nog weer even heel speciaal mag voelen. Dank jullie wel voor al jullie leuke reacties. Ik vind het vooralsnog heerlijk om weer in ons luxe landje te vertoeven. Wat hebben wij het hier ontzettend goed. Het is heerlijk om weer terug te zijn.

1. Eline:
    15 november 2017
    Wat goed om te lezen dat je weer wat bent opgeknapt bent en heerlijk thuis bent! Tot gauw x
  2. Touroperator Richard:
    5 december 2017
    Lieve allerbeste Mirjam. Wát een avonturen, wát een ervaringen en wát kun je dat allemaal goed en beeldend vertellen. Wij zijn jaloers! Wat is de wereld toch mooi he en wat wonen er toch een leuke lieve mensen op deze planeet. Hoe kan er nu zoveel ellende zijn wat je dagelijks op het nieuws ziet? Ach, dat is maar 1% van wat er allemaal dagelijks gebeurd. Jij hebt laten zien dat de wereld vaak wonderlijk mooi is en met al je bijzondere ontmoetingen het leven waard. Heel fijn dat je weer veilig thuis bent! Je hebt alleen een verkeerde souvenir mee genomen....... beterschap en mijmer maar lekker weg naar de afgelopen maanden terwijl mr M. je kan vertroetelen. Lovejoe! Stephan en je TO
  3. Mir:
    6 december 2017
    Love love love is all you need ❤️