afscheid van lieve Martin en paar daagjes in KL

29 augustus 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Afgelopen zondag hebben we de hele dag gereisd. Eerst met de ferry van Tioman naar Mersing en daarna 9 uur in de bus naar Kuala Lumpur. In Kuala Lumpur een korte meet&greet met Julia op de bus terminal omdat zij Martin graag persoonlijk gedag wilde komen zeggen. Vervolgens naar ons hotel op het vliegveld. Martin is gisterochtend terug gevlogen en inmiddels alweer thuis in Zwolle. Om bij de juiste terminal te komen vanuit het hotel was nog een hele puzzel. We waren om 5.00 uur opgestaan om half zes liepen we naar het vliegveld KL airport 2. Naar bleek moesten we op KL international airport zijn. Het verwarrende was dat er een trein gaat, wij dachten een intern treintje maar dat bleek later een gewone trein te zijn waarvoor we eenkaartje moesten boeken. Dat begrepen we niet helemaal dus pakten we de shuttlebus naar de andere terminal. Die stopte bij autoparkeerplaats, wij dachten echter dat we er waren, naar bleek moesten we nog een keer overstappen op een andere shuttlebus. Veel busschauffeurs komen uit India en we waren er niet helemaal zeker van of ze ons wel begrepen. Het bleek toch allemaal te kloppen.

Martin's bagage weggebracht en toen moesten we sneller dan verwacht afscheid nemen. In Maleisie wordt je overal gecontroleerd en moet je met behulp van je ticket bewijzen dat je verder mag. Aangezien ik geen ticket had, kon ik niet verder mee en hebben we afscheid genomen van elkaar. Dat is best gek om je man uit te zwaaien naar Nederland.

Het was wel ontzettend fijn om het eerste deel van de reis naar zuid oost Azie met elkaar te zijn. We hebben in ieder geval ontzettend genoten van alles samen.

Ik ben nu even een paar dagen bij Julia. Gisteren lekker lang liggen lezen, ik ben erg blij dat ik op het laatste moment voor de reis nog een e-reader gekocht heb en daar een stel boeken op heb gezet. Ook tijdens de lange busreizen is dat een uitkomst. Natuurlijk kun je naar buiten kijken en het land zien maar het binnenland ziet er veelal hetzelfde uit en na de eerste nieuwsgierigheid wordt ook dat 'gewoon'. Je rijdt dan door de palmolie-plantages die palmolie leveren, palmolie is een van de grootste export producten van Maleisie. Ik werk op Julia 's computer maar weet de trema op de e niet te vinden sorry voor de spellings fout(en)

Julia heeft komend weekend een lang weekend vrij en we zoeken een bestemming om samen op vier dagen op pad te gaan. We puzzelen daar momenteel op.

1. Ro:
    Lieve Mir,
    Succes met het ' alleen' reizen. Komt helemaal goed. Veel plezier samen met Julia de komende dagen. Groetjes aan haar. Ro.
  2. Ellie:
    Dag lieve Miriam!
    Ik heb jullie verhalen gelezen en wat fijn dat je het zo hebt kunnen beleven met elkaar. Ik ben blij met dat wat je ons laat lezen zien en hoop dat het heel fijn blijft. De rugzak is wel oké? Doe Julia de lieve groetjes van mij en ik hoop dat het haar ook goed gaat.
    Wat wordt je plan na KL-stopover? Hou je taai, ik hoop dat je goed slaapt van al die indrukken daar en je geniet van het kunnen gaan en staan en meemaken van al die andere natuur, cultuur en mensen. Dikke knuffel en ik ben erg trots op je!!!
    DOEIEIEIE!xx
  3. Martha snikkers:
    Lieve Miriam,
    Je hebt nu al zoveel reiservaring opgedaan met Martin,dit redt je zeker alleen!!!!
    Heel veel lieve groetjes ook aan Julia
    Martha
  4. Mir:
    30 augustus 2017
    Dag lieve Martha
    Dank voor je ondersteunende woorden.
    Liefs Miriam
  5. Mir:
    30 augustus 2017
    Julia heeft jullie groeten met plezier ontvangen.
    Komend weekend gaan we naar Lankawi samen. Daarna wil ik naar Borneo Sarawak vervolgens naar Thailand en Myanmar. Ik heb van veel mensen gehoord dat het daar omdat de grenzen nog maar net open zijn nog niet zo heel toeristisch is. Dat maakt me nieuwsgierig.
  6. Rixta:
    31 augustus 2017
    Hoi Miriam, zal wel even wennen zijn om te reizen zonder je lieve (reis)maatje Martin. Hoe ver weg je ook bent door deze blog ben je door je mooie verhalen toch dichtbij. Wat een ervaring!!! Geniet van je verdere reis en de nabijheid van Julia. Ben benieuwd welke mooie en interessante plekken je nog meer gaat zien en ik hoop dat je deze met ons blijft delen door foto's en verhalen. Liefs