Langkawi het verblijf aldaar deel 1

3 september 2017

Het bed was deze keer wat minder, dat merk je direct aan je rug. Onze eerste dag in Langkawi stond in het teken van bijkomen voor Julia van haar zes weken achtereen werkzaam zijn in het Traders hotel in KL.  We hebben daarom heerlijk ern manicure en pedicure laten doen bij een van de vele spa 's die aangeboden worden. We kwamen bij een ontzettend lief dametje afkomstig van Sumatra terecht. Heerlijk ontspannende ambiance. We raakten aan de praat over Arabieren die zichzelf overal God wanen. Ze vertelde dat er regelmatig mannen meer van haar wilden dan zij kon en wilde bieden.

Zo was er een man die buiten weten van zijn vrouw een behandeling had geboekt. Zijn vrouw was er toch achter gekomen en schopte een enorme scène omdat zij aan hem had gezeten. Het eindigde ermee dat de vrouw haar in het gezicht gespuugd had. De baas van het hotel zei, tegen haar, dat ze het maar weer snel moest vergeten in plaats van voor zijn personeel op te komen. Ze is zelf van nature heel lief, vriendelijk en uitermate beleefd. Met mooie voeten en handjes gaan we verder op pad. We hebben inmiddels trek gekregen en zin om te zwemmen. We nemen een duik in het zwembad van het resort waar we zitten en zonnen wat.

's Avonds schrijven we ons in voor een trip naar diverse  bezienswaardigheden.  We moeten de volgende morgen om 9.00 paraat staan. We worden met een minibusje opgehaald. Wij zijn niet de enigen het busje gaat naar diverse plekken om mensen op te pikken. We ontmoeten een Schotse vrouw die samen met haar man een heel jaar door Azie rond reist. Een stel uit Penang; zij is een Française, hij een Japanner en nog drie Maleisiers. Dat is een van de dingen die ik leuk vind bij dit soort tripjes. Je ontmoet mensen overal vandaan. Bij de vertrekplaats van de boten aangekomen maken ee kennis met onze gids voor vandaag. Hij heet Halib en maakt graag grapjes.

We worden over een aantal bootjes verdeeld en gaan op water naar de vleermuizen grot. Ons wordt verzocht heel stil te zijn daar en geen sssttt te zeggen aangezien vleermuizen SST geluid aanhoren voor slangen gesis en dan in paniek raken. Ook maar beter om de leuningen, langs het pad door de grot, niet aan te raken. Ze zitten vol met vleermuizen uitwerpselen. Over deze uitwerpselen kan Julia meepraten. Ze dacht dat er een druppel water op haar hoofd viel, maar dat bleek een iets andere substantie te zijn ;-).  Er hingen honderden vleermuizen aan het plafond. Alle stalactieten in de grot waten afgebroken. Dat vond ik erg jammer. We kregen uitleg over de vleermuizen die gelukkig niet opgeschrikt werden door onze aanwezigheid. Overigens worden er continue bootladingen met mensen afgezet. Zoals ik al eerder genoemd heb, vind ik Lankawi vreselijk toeristisch. Maar laten ee de ketel niet verwijten dat hij zwart ziet. Eenmaal door de grot heengelopen komen we in het mangrove gedeelte waar we gewezen worden op minuscule baby krabbetjes en hun papa's en mama's. Ik probeer ze vast te leggen op de foto maar daar is mijn i-Phone camera niet geschikt voor.

We varen verder naar het Kilim geoforest park. Oerwoud dat veertig miljoen jaar oud is waar ze veel fossielen vinden in de rotsen. Onze gids vertelt hoe fossielen tot stand komen in al die miljoenen jaren. Overigens had ik hier te grote verwachtingen van, er wordt ons slechts een klein fossieletje getoond. De uitleg is wel interessant. We varen weer verder en worden op een prachtig strand afgezet waar we een uur doorbrengen. Julia wil graag een bounty-foto sessie...en ik wil snorkelen. Het is stralend weer daar boffen we enorm mee. Juul gaat lekker liggen zonnebaden en blijft zoals gewoonlijk niet onopgemerkt. Ik zie een Arabier ongevraagd foto's van haar maken. Ik ben er nog niet uit wat ik daar nou van vind. We laten het maar. Met haar lange slanke verschijning in bikini valt ze wel op. Zijn eigen vrouw baad in legging en t-shirt. Vandaar dat ik er met wat gemengde gevoelens tegenaan kijk. Het strand is een heel rustig en prachtig geel zandstrand. Het is er heerlijk.

Na het zandstrand staat de fish-farm op de agenda. We krijgen daar een lunch. Ik hoopte natuurlijk vis te eten maar dat is niet het geval. We krijgen kip met rijst, fruit en drinken. We zitten te wachten op onze vlucht terug naar KL en worden aangesproken door een ontzettend enthousiaste Chinese familie... wordt vervolgd