Ko Chang klong prao beach

13 september 2017

Inmiddels zit ik alweer voor de derde dag op het eiland Ko Chang, of wel olifanten eiland. Ik woon voor de verandering in een rose geschilderd huisje. Het is laagseizoen, er zijn wel toeristen maar niet veel. Enerzijds lekker rustig maar ook een beetje stil. Weinig tot geen aanspraak en veel kerels die hier rondlopen zijn van een ranzig soort. Regelmatig zie je oudere mannen met veel te jonge thaise meisjes lopen. Ik gruwel daar van, maar ja, dat is ook Thailand.

Heerlijk is het om een paar dagen aan het strand van de golf van Thailand te verblijven. Overal zijn restaurantjes waar je op een strandbed kunt liggen als je af en toe wat bestelt. Ik heb mijn favoriete plekje gevonden. Een tent je met bladerdak erg vriendelijke bediening en een overkapte vlonder met massage bedjes. "Madam you want massage, madam very good massage". Ik zit het allemaal eens te bekijken, het ziet er leuk uit. Op de houten vlonder liggen dunne matrasjes die mooi gedekt zijn met gebatikte stof. Daarop ligt een mooi gevouwen doek zoals waaiers met in het midden een bloem. Er is zorg en aandacht aan besteed aan de aankleding en dat besteed deze masseuse ook aan haar klanten. Ik hoor haar vertellen aan een man dat hij niet goed voor zichzelf zorgt. Ze zegt als je nu stopt met roken en drinken dan word je honderd. Als je dat niet doet zal je niet oud worden. Ze geeft hem ook het advies jonge kokosnoten te nuttigen. Gezond en zuiverend voor hem alleen het sap en daarnaast rijst. De man bedankt haar telkense opnieuw voor haar aanbevelingen voor zijn gezondheid, ik merk dat hij er enigszinds beduusd onder is. Al die goede zorgen om hem.

k ben erg blij met mijn e-book, de laatste dag voor ik op reis ging, ben ik hem toch maar gaan kopen, zo aan het strand is het heerlijk om lekker te kunnen liggen lezen. Ik lees Elena Ferrante de Napolitaanse romans. Als je daar eenmaal aan begonnen bent, wil je eigenlijk niet meer stoppen met lezen. Zelfs als je zo'n mooie reis maakt als ik. Het is een uitermate boeiende reeks van vier boeken.

Tussen het lezen door neem ik een af en toe een duik in het lauwe water. Eerst wist ik niet zo goed hoe ik dat met mijn waardevolle spullen moest aanpakken, die durfde ik niet op het strand achter te laten.  Inmiddels heb ik de oplossing gevonden, met behulp van een waterdicht halstasje kan ik lekker zwemmen zonder de hele tijd acht te moeten geven op mijn tas. Aan zee staat altijd een lekker briesje.

Ik heb besloten om mezelf ook maar eens door de masseuse onderhandel te laten nemen. Ze werkt met heel haar lijf. Ze gaat bovenop je zitten duwt op spieren met haar ellebogen, wrijft, rolt kneed. Heerlijk ontspannend, nog ontspannener dan ik al was...

1. Maartje:
    13 september 2017
    wauw Miriam, wat een mooie ervaring zo dicht bij en op een olifant!!
    En wat schrijf je toch leuk!!
    Geniet lekker van je rust..en de massages..
    Wij gaan binnenkort deel 1 bespreken van Elena .., leest heerlijk he?
  2. Ingrid:
    13 september 2017
    Oh wat tof Miriam!! Wat een leuke foto's en wat een heerlijkheid zo'n strand en massage! Elena deel 1 heb ik uit, en heb al zin in de volgende delen!
    Geniet ze daar! Groetjes Ingrid
  3. Ro:
    13 september 2017
    Gedurfd hoor zo op een olifant!
    Leuk. Laat je maar lekker verwennen.
    Liefs Ro.
  4. Touroperator Richard:
    13 september 2017
    Jaaaaa, dat is Koh Chang!! Heeeeerlijk, vet jaloers. En nòg jaloerser op je volgende bestemming, het fantastische Angkor. Deel je verhalen met ons, we kunnen niet wachten. Lieve Mir, we genieten met je mee.
  5. Gerrit van der Kamp:
    14 september 2017
    Hoi Miriam,

Wat fantastische mooi foto's, ik volg je nieuwsgierig :), geniet van je trip en neem je rust, en laat je lekker verwennen.

Groetjes Gerrit