Monkey beach

20 augustus 2017 - Tanjung Bungah, Maleisië

In tegenstelling tot wat de titel doet vermoeden hebben we geen aap gezien. We zijn naar een vissersdorpje geweest op Penang. Daar aangekomen stonden we te dubben wat we daar zouden gaan doen toen twee Turkse moslima's ons vroegen of we ook naar monkey beach toe wilden. We vroegen wat het was, Het bleek een strandje te zijn op een kwartiertje varen langs de kust. Als we samen met hen boekten dan was het goedkoper om naar het eilandje toe te varen. De huur van een boot is 100 ringgit ongeacht het aantal personen. We besloten mee te gaan. Voor je op de boot ging moest je je echter eerst laten registreren. Dat betekent naam , paspoortnummer, tijdstip van vertrek en tijdstip van terugkomst en wat je gaat ondernemen op monkey beach registreren in een lijst. Daarna konden we pas mee. Bij de boot aangekomen wees de kapitein ons op zeer grappige amfibie visjes die zowel in het water als op het land kunnen leven. Het water is niet erg helder hier. Ondeweg naar het strandje wijst de kapitein ons op de fish-farms die op het water drijven. De mensen wonen daar en hebben daar hun netten uitstaan.

Het strandje valt mij wat tegen, het is mooi zand maar ook viezig rommelig. Ik had geen idee wat ik ervan kon verwachten maar de naam klonk leuker dan het in werkelijkheid was. We besloten om een pad/ trap de jungle in te lopen dat naar de vuurtoren ging. We hebben de vuurtoren niet bereikt het zweet gutste van mij lijf en ik schoot onder mijn suiker. Een tabletje druivensuiker en een bifiworstje deden me beter voelen maar ik durfde niet nog 20 minuten verder omhoog te klimmen. Het was een bijzondere ervaring omgeven door vele planten heb ik voor het eerst aan de lianen gehangen, Wiebelwortels die goed van pas kwamen om mij aan op te trekken. Je hoort heel veel onbekende geluiden en ik kan me voorstellen dat de junglevewoners on allerlei mystieke dingen geloven aangezien er allerlei blaadjes zomaar bewegen of ritselen tel daarbij op de geluiden die je hoort....dat levert aparte sferen op. We hebben op een zwarte vlinder na geen dieren of insecten gezien nou ja afgezien van wat bijtgrage muggen die geweerd hebben met DEET.

Na lekker geluierd te hebben in hangmatjes op het strandje zijn we weer terug gevaren. Het was eb geworden waardoor we niet tot aan de kust konden varen en een steiger over moesten lopen zonder leuningen. Weer een ervaring rijker.

1. Karin:
    20 augustus 2017
    Prachtige foto's ! Jullie genieten, zo te zien, van jullie reis! Veel plezier en liefs uit Rotterdam
  2. Maartje:
    20 augustus 2017
    Wat een prachtige reis en wat een mooie en ook vermakelijke foto's .
    Ik geniet er iedere dag van!
    Veel liefs uit Frankrijk!